Çarşamba, Ekim 30

Türkiye otomobil pazarı ‘elektrikle’ yol alıyor

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) tarafından derlenen verilere göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı ilk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25,2 büyüyerek 295 bin 519 adede ulaştı.

Bu dönemde otomobil satışları %33,05 artışla 233 bin 389 adede, hafif ticari araç satışları ise %2,6 artışla 62 bin 130 adede yükseldi.


Benzinli araçlar ilk sırada

Aynı dönemde Türkiye otomotiv pazarının satış sıralamasında benzinli otomobiller 156 bin 396 adetle birinci sırada yer alırken, hibrit otomobiller 33 bin 131 adetle ikinci sırada yer aldı.

Dizel otomobil satışı 25 bin 268 adet, benzinli otomobil satışı ise 2 bin 38 adet olarak belirlendi. Tamamen elektrikle çalışan tamamen elektrikli otomobil satışı ise 14 bin 158 adet olarak gerçekleşti.

Aracın aküsünü şarj etmek için benzinli jeneratör ile elektrik motorunu çalıştırarak tekerleklere güç sağlayan (uzatılmış menzil) sistemle donatılmış araçlar da dahil edildiğinde elektrikli otomobil satış rakamı 16 bin 556’ya yükseldi. gümrük tarifelerinin istatistiksel konumuna (GTIP) göre “elektrik” sınıfına girmektedir.


Dizel ve benzinli otomobil satışları düşüyor

Yılın ilk çeyreğinde benzinli otomobil satışlarında 2023 yılının aynı dönemine göre yüzde 33,3 artış yaşanırken, dizel otomobillerde yüzde 19,5, benzinli otomobillerde ise yüzde 26,2 düşüş yaşandı. Bu dönemde hibrit otomobil satışları %71,8, tam elektrikli otomobil satışları ise %275,9 arttı.

Dizel otomobil satışlarındaki düşüşün ana nedenlerinden birinin “küresel üreticilerin dizel otomobil üretimini durdurmaya devam etmesi ve bu nedenle pazara yeni dizel otomobil sunmaması” olduğu belirtiliyor.


Tamamen elektrikli araçların pazar payı ise yüzde 6,1.

Geçtiğimiz yılın ilk çeyreğinde yüzde 66,9 olan benzinli otomobil satışlarının payı bu yılın aynı döneminde yüzde 67’ye yükseldi. Dizel otomobillerin payı %17,9’dan %10,8’e, benzinli otomobillerin payı ise %1,6’dan %0,9’a düştü.

Aynı dönemde, tamamen elektrikli otomobillerin toplam satışlarının payı %2,1’den %6,1’e yükseldi; Hibritlerde bu oran %11’den %14,2’ye çıktı. Tam elektrikli, menzili artırılmış elektrikli ve hibrit dikkate alındığında toplam pazarın yüzde 21,3’ünün elektrik motorlu araçlardan oluştuğu görüldü.


Mart ayında satış sayısı 5 bin 903 oldu

Öte yandan bu yılın mart ayına baktığımızda toplam 5 bin 903 adet “tam elektrikli” otomobilin satıldığını görüyoruz. Dolayısıyla Mart ayında “tam elektrikli” otomobillerin pazar payı %6,8 oldu.

Bu yıl Türkiye’de 120 bin elektrikli otomobilin satılması bekleniyor. Sektör temsilcileri, elektrikli otomobil pazarı geliştikçe üreticilerin son modellerini Türkiye’de satışa sunmaya devam edeceğini söylüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Antalya Haber