5-12 yaş arası Türk kız çocuklarının %81’i duydukları sözlerin onlarda hata yapma ve bir şeyler deneme konusunda kaygı yarattığını ve onları yaptıkları her şeyde mükemmellik göstermeye zorladığını söylüyor. The LEGO Group’un ebeveynleri ve kızları “Mükemmelliğin Ötesinde” adı altında bir araya getirerek gerçekleştirdiği sosyal deney, mükemmelliğe ulaşmakla ilgilenen kızların yaratıcılıklarının ebeveynlerinin kullandığı dil nedeniyle ne kadar sınırlı olduğunu ortaya koyuyor. Tam da bu nedenle şirket, günlük dil kullanımlarını değiştirmekle başlayarak, ebeveynleri kızlar üzerindeki mükemmellik baskısını ortadan kaldırmaya çağırıyor.LEGO Group, çocukların yaratıcı özgüvenini etkileyen sosyal trendleri ortaya çıkarmak amacıyla yeni küresel anketinin sonuçlarını açıkladı. Araştırma verilerine göre mükemmellik baskısı ve günlük konuşma dili, kızların yaratıcı potansiyellerini tam olarak ortaya çıkarma yeteneklerini tehlikeye atıyor. Kız çocuklarının yaratıcılığına odaklanan ve onları oyunun her alanında özgürleştirmeye yönelik kampanyalar yürüten LEGO® markası, bu kez dil kullanımına odaklanıyor ve dil kullanımında yapılacak küçük değişikliklerle kızlar için daha iyi bir gelecek şekillendirmeye yardımcı olabileceğini söylüyor . Türkiye dahil 36 ülkeden 61.500’den fazla ebeveyn ve 5-12 yaş arası çocuk arasında gerçekleştirilen LEGO Group Play Well araştırması (2023), kızların yaratıcılık tutkusunu ve durdurulamaz oyun arzusunu fark etmek için bir toplumsal değişim çağrısının gerekli olduğunu ortaya koyuyor . . LEGO markasının bu çağrısına araştırmacılar da katılıyor ve kızların özgüveninin 5 yaşından itibaren bastırılabileceğini belirtiyor. Türkiye’de 5 yaşındaki kız çocuklarının yüzde 75’i yaratıcılıklarına güveniyor ancak yaşlandıkça bu güven duygusu azalıyor. Türk kızlarının %70’i düşüncelerini paylaşmaya istekli. Araştırmaya katılan tüm ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de bu kaygı, kızların %79’unun yaşadığı mükemmel olma baskısı ve hata yapma korkusundan kaynaklanıyor. Türkiye’deki ebeveynlerin %73’ü bu tür baskıların kızların fikirlerini ifade etmekte tereddüt etmesine neden olduğunu düşünüyor. Her şeyden önce ebeveynlerin kullandığı dil, kızlar üzerinde mükemmel olmaları yönünde baskı yaratıyorAraştırma sonuçlarına göre Türk kızlarının %74’ü toplumun verdiği mükemmellik mesajlarının kendileri üzerinde baskı oluşturduğunu söylüyor. Bu, tüm çocukların yaşadığı bir baskı olsa da hem ebeveynler hem de çocuklar, kızların erkeklere göre mükemmel olma konusunda daha fazla baskı hissettikleri ve hata yapma konusunda daha fazla endişe duydukları konusunda hemfikirdir. Resim o kadar da kötü değil çünkü dilin kullanımındaki küçük değişikliklerle geleceği değiştirmek mümkün. Araştırmalar, günlük konuşma dilinin, kızların kendilerini yaratıcı bir şekilde özgürce ifade etmelerini engelleyen bir rol oynadığını gösteriyor. 5-12 yaş arası Türk kız çocuklarının %81’i duydukları sözlerin onlarda hata yapma ve bir şeyler deneme konusunda kaygı yarattığını, yaptıkları her şeyde mükemmelliğe ulaşmaya zorladıklarını söylüyor. Aynı zamanda kızları orantısız bir şekilde etkileyen önemli bir sosyal önyargıyı da ortaya koyuyor. Örneğin toplum, kızların erkeklerden 7 kat daha fazla yaptığı yaratıcı şeylere “tatlı”, “sevimli” ve “güzel” atfediyor; “Cesur”, “havalı”, “zeki” ve “yenilikçi” gibi sıfatlar erkekler için kızlara göre yalnızca iki kat daha fazla kullanılıyor. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’deki çocukların %60’ı yetişkinlerin kızlardan çok erkek çocukların yaratıcı fikirlerini dinlediğine inanıyor. Türkiye’deki ebeveynlerin %74’ü toplumun erkeklerin yaratıcı fikirlerini kadınlara göre daha ciddiye aldığına katılıyor.Türkiye’deki kızlar hata yapma konusunda daha fazla özgürlük istiyorTürkiye’de araştırmaya katılan kızların %95’i, hataları öğrenme fırsatı olarak görürlerse yeni şeyler denemekten daha az korkacaklarını, %95’i yaptıklarını gösterme konusunda daha özgüvenli hissedeceklerini ve yeni şeyler yapmaya daha fazla önem vereceklerini söylüyor. mükemmel olmak yerine gelişim süreçleri. Türk kızlarının %98’i, yetişkinlerin sonuçtan ziyade yaratıcı sürece odaklanması durumunda özgüvenlerinin artacağını söylüyor. Türk kızlarının %92’si yetişkinlerin tutumu bu yönde olsaydı hata yapmaktan daha az korkacaklarını söylüyor. Daha spesifik olarak kızların, “yaratıcı”, “cesur”, “ilham verici” gibi gelişim odaklı bir bakış açısıyla verilen iltifatların kendilerini daha fazla motive edeceğini söylediğini söyleyebiliriz. Türkiye’deki ebeveynlerin %93’ü oyunların çocuklarının kendilerini ifade etmelerine yardımcı olduğunu söylüyor. Farklı denemeler yapmanın özgüven oluşturduğunu, yaratıcı özgüveni geliştirdiğini ve başarısızlık korkusu olmadan keşfedip denemek için güvenli bir alan sağladığını söylüyorlar. Türkiye’de çocukların %90’ı oyun sırasında kendileri olabildiklerini düşünüyor ve %88’i oyun sonrasında hata yapma ve yargılanma konusunda daha az endişeleniyor. %91’i oyun oynarken fikirlerini ve yaratıcı çalışmalarını paylaşma konusunda kendilerini daha güvende hissediyor.Ailede hem mükemmellik kaygısı hem de yaratıcılık gelişir. Kapsamlı araştırmalarla ebeveyn davranışlarının, özellikle de dil kullanımının kızlar üzerindeki etkisini ortaya koyan LEGO Group, “Beyond” adlı sosyal deneyi ile kızların yaratıcı yeteneklerini ve davranışlarının kullanılan dile bağlı olarak nasıl farklılaştığını net bir şekilde ortaya koyuyor. Mükemmellik / Oyunun Dili”. Sosyal deney bir yandan araştırma bulgularını desteklerken, diğer yandan markanın dil kullanımı ebeveynlere yönelik çekiciliğinin meşruiyetini açıkça ortaya koyuyor. Marka burada bitmiyor. Araştırma ve sosyal deneylerin yarattığı farkındalık, ebeveynlerde olumlu davranış değişikliği yaratmaya da müdahale ediyor. Çocuklarının yaratıcı gelişimlerini destekleyen eğlenceli ipuçları vermesine yardımcı olmak için, Harvard’da eğitimini tamamlamış ve ebeveynlik konusunda uzmanlaşmış araştırma yazarı Jennifer Wallace ile bir araya gelerek “Yaratıcılığın Kendine Güvenini Artırmak için 10 Adım” adlı bir kılavuzu paylaşıyorlar. ” ebeveynlerle.Eğitimci, akademisyen ve yazar Dr. Özgür BolatLEGO markasının dikkat çekmeye çalıştığı konuya ilişkin şunları söylüyor: “LEGO Play Well Çalışmasında çocuklar kendileri için önemli olanın gelişim ve öğrenme süreci olduğunu açıkça belirtiyorlar. Kesinlikle durum böyledir, çocuklar öğrenerek gelişirler ve asıl olan öğrendikçe denemektir. Denerken hata yapmak, hata yaparak daha iyisini yapmak anlamına gelir. Bu noktada gelişmenin önündeki en büyük engellerden biri hata yapma korkusudur. Anne babanın davranışları hata yapma korkusunu tetikliyor. “Bunu asla yapamadın”, “Bunu nasıl yapamazsın?” gibi yargılar. ya da “Senden en iyisini yapmanı istiyorum” gibi baskıcı ve kısıtlayıcı bir dil kullanmak, aşırı müdahale ya da bir şeyleri çocuk için yapmak çocukta hata yapma korkusu durumu yaratır. Hata yapma korkusu aynı zamanda yaratıcılığı da engeller. Yaratıcılığını ortaya koymakta tereddüt eden ya da zamanla bu yeteneğini kaybeden çocuk, hata yapmaya çalışamaz ve gelişimi sınırlıdır. Burada yapılması gereken; Amaç ebeveynlere hatasız gelişim olamayacağı ve hataların gelişimin dostu olduğu bakış açısını kazandırmak ve çocuklarına bu ba
kış açısını kazandırmaktır. Çocuk bir hata yaptığında ebeveynler kendilerine “Bu hatadan ne öğrendiniz ve bir dahaki denemenizde neyi farklı yapacaksınız?” sorusunu sormalıdır. ve geliştirmeye odaklanın. Mükemmeliyetçi baskılar ve hırslı dürtüler sadece çocuğu sınırlar. Ücretsiz bir oyun deneyimi bir çocuk için her şeydir ve çocuğun sınırsız bir öğrenme deneyimine sahip olabilmesi için kendi bakış açılarını ve kullanılacak dili oluşturmak ebeveynlerin sorumluluğundadır.”Kızlar LEGO tuğlalarıyla mükemmelliği değil, yalnızca keşfi ararlarLEGO yapım parçalarının sunduğu sınırsız yaratıcı evren, deney yapma konusunda Türk kızlarının %91’i tarafından çok değerli görülüyor. Türk kızlarının %93’ü LEGO tuğlalarıyla inşa etmenin hata yapma korkusunu yenmelerine yardımcı olduğunu söylüyor. %93’ü bunun kendilerine yaratıcı yetenekleri konusunda güven verdiğini belirtiyor. %90’ı gelişmenin mükemmellikten daha önemli olduğunu öğrenmelerine yardımcı olduğunu düşünüyor. Türkiye’deki ebeveynlerin %88’i çocuklarla aynı düşünceleri paylaşsa da, LEGO tuğlalarıyla inşa etmenin, yaratıcı sürecin doğal bir parçası olarak çocukların hatalarını takdir etmelerine yardımcı olduğunu da ekliyorlar. LEGO Group’un Play Well araştırması (2023) hakkında: Araştırma, The LEGO Group’tan Edelman DXI tarafından gerçekleştirildi, Avustralya + Yeni Zelanda, Avusturya, Belçika, Brezilya, Kanada, Çin, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Fransa, Almanya, Yunanistan, Hong Kong, Macaristan, Hindistan, Endonezya, İtalya, Japonya, Kenya , Meksika, Hollanda, Polonya, Portekiz, Romanya, Singapur, Slovakya, Güney Afrika, Güney Kore, İspanya, İsviçre, İsveç, Suudi Arabistan, Tayvan, Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri dahil 36 ülkede, 13 Aralık 2023 – 24 Ocak 2024 tarihleri arasında gerçekleşti. Araştırmaya 36.000 ebeveyn ve 5-12 yaş arası 25.532 çocuk olmak üzere toplam 61.532 kişi katıldı. Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–